پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان

آغوش گرم خانواده مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد

همایش \"آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر\" با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهی نیروی انتظامی استان، جمعی از مسئولین استانی و شهری و شهروندان در میدان انقلاب(ایالت) ارومیه برگزار شد. &nbs

حضرت پور,شهردار ارومیه,اعتیاد,مواد مخدر,ارومیه,

کد مطلب: 119
آغوش گرم خانواده مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 19:09
آغوش گرم خانواده مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد

همایش "آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر" با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهی نیروی انتظامی استان، جمعی از مسئولین استانی و شهری و شهروندان در میدان انقلاب(ایالت) ارومیه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید آذربایجان به نقل از هفته نامه «امید و افتخار»، محمد حضرت پور؛ شهردار ارومیه در همایش آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر با تبریک هفته نیروی انتظامی و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع)، تأکید کرد: امنیت حال حاضر در جامعه، مدیون خون شهدا و تلاش های غیور مردان نیروهای نظامی و انتظامی است.

 

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت عمومی در جامعه، بیان کرد: در عصر حاضر، نیروی انتظامی در حالی محلی امن برای مردم محسوب می‌شود که یک تهدید جدی، نیرومند و جرم ستیز برای تمامی مجرمان و برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه است.

 

حضرت پور در ادامه، پدیده اعتیاد به مواد مخدر را مسأله‌ای جهانی دانست و افزود: همه کشورها به نوعی با معضل مواد مخدر درگیر هستند و هر یک با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود، راه‌حل‌هایی را برای برخورد با این معضل برمی‌گزینند.

 

شهردار ارومیه با اشاره به مبارزه همیشگی نیروهای نظامی ایران با مواد مخدر و اینکه اعتیاد یک بیماری زیست‌شناختی، روان‌شناختی و اجتماعی است، بیان کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، خانواده ها نقش بسیار مهم و انکارناپذیری را ایفا می‌کنند چرا که در صورت بی توجهی خانواده ها به این مهم، بسیاری از جوانان، درگیر مواد مخدر شده و در نهایت با بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر مواجه می‌شوند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه "آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر" به مناسبت هفته نیروی انتظامی در میدان انقلاب، بیان کرد: اساسی ترین محور و پیام این نمایشگاه، آگاه سازی خانواده ها و جوانان از معضل اعتیاد است.

 

در ادامه، سردار ناصر اصلانی، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه مواد مخدر یک تهدید جدی برای جامعه است، اظهار داشت: امروزه، فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» مختص حوزه حجاب نیست و این مهم، دامنه گسترده‌تری دارد و در حوزه مواد مخدر و بحث پیشگیری از آن به عنوان یک آسیب اجتماعی، باید خانواده ها و جوانان را بیش از پیش آگاه کرد.

 

وی با بیان اینکه مواد مخدر، یکی از تهدیدهای جدی چند بُعدی برای جمهوری اسلامی ایران شناخته شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر آسیب های اجتماعی چون طلاق و سرقت و غالب بزهکاری‌ها در اثر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صورت می‌گیرد که باید در راستای پیشگیری و مبارزه با این معضل، نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه همانند همایش و نمایشگاه آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر، اهتمام جدی داشت.

 

گفتنی است، نمایشگاه "آرامش در سایه نه گفتن به مواد مخدر" به مناسبت هفته نیروی انتظامی در میدان انقلاب(ایالت) ارومیه به مدت یک هفته در حال برگزاری است.


برچسب ها : , , , , ,
کد امنیتی رفرش
عنوان
logo-samandehi
چندرسانه ای